Ma to również swoje odzwierciedlenie w kwestii opakowań – tam gdzie kiedyś musiało być błyszcząco, krzykliwie i kolorowo teraz coraz częściej widzimy produkty opakowane w sposób bardziej zrównoważony i przyjazny środowisku. Jak Asplant realizuje te założenia?
Stop Owadom Domowym w nowych pudełkach
Już w tym roku pierwsze partie produktów z serii Stop Owadom Domowym, trafiające na polski rynek prezentować się będą nieco inaczej. Poszerzająca się oferta produktów w ramach tej najpopularniejszej asplantowej serii sprawiła, że konieczne była unifikacja zarówno w obszarze oznakowań jak i stosowanych grafik. Ten proces stał się dobrą okazją, by przemyśleć również ekologiczny wymiar tej sfery naszej działalności. Co w efekcie zmieniliśmy? Zredukowaliśmy wszelkie zbędne elementy opakowań, zrezygnowaliśmy z uszlachetniania poprzez nanoszenie folii czy wybiórczego lakierowania, zmniejszyliśmy intensywność wydruków.
– Można powiedzieć, że zmiany, jakie wprowadziliśmy w obszarze opakowań są drobne i mało istotne. Pamiętać należy jednak, że nawet niewielkie modyfikacje w zderzeniu z efektem skali mogą dać wymierne korzyści. Z naszych analiz wynika, że nowe opakowania będą o ok. 8% mniej obciążające dla środowiska. Mało? Proszę sobie to 8% odnieść do całej branży opakowań, taka redukcja uznana zostałaby za rewolucję – podsumowuje Piotr Skotnicki, Współwłaściciel Asplant zaangażowany w optymalizację funkcjonowania firmy w kontekście środowiskowym
Przyjazne środowisku opakowania do kolejny element
Asplant jest przedsiębiorstwem, które przykłada szczególną wagę do wymiaru ekologicznego swojej działalności. Jej właściciele zawsze podkreślali własne przekonanie, że takie branże jak chemiczna powinny w sposób szczególny podchodzić do kwestii środowiskowych wszędzie tam gdzie to możliwe. Dlatego w nowej siedzibie firmy zastosowana takie rozwiązania jak zamknięty obieg ścieków, systemy zero emisyjnego zarządzania wentylacją czy zaangażowanie działu rozwoju produktów w poszukiwanie wszelkich sposobów redukowania obciążeń dla środowiska. Od wielu lat wszystkie opakowania produktów są jednomateriałowe i przyjazne recyclingowi.
Rosnąca świadomość
Jak wskazuje raport opracowany przez redakcję portalu rynekpapierniczy.pl na podstawie przeprowadzonych przed rokiem badań przeprowadzonych przez pracownię SW RESEARCH we współpracy z Grupą Akomex, już ponad połowa Polaków (51%) chciałaby, aby opakowania produktów, które kupują nadawały się do recyklingu, podlegały biodegradacji lub były wielokrotnego użytku.
62% Polaków oczekuje, że producenci opakowań zwiększą wysiłki na rzecz ochrony środowiska, skupiając się na wprowadzaniu coraz większej liczby ekologicznych opakowań na rynek. Konsumenci wybrali również z puli odpowiedzi najważniejsze kroki, jakie ich zdaniem branża opakowaniowa powinna podjąć w najbliższym czasie. To przede wszystkim produkcja opakowań nadających się do recyklingu, biodegradowalnych oraz wielokrotnego użytku, zmniejszenie wytwarzanego śladu węglowego, zastępowanie opakowań z tworzyw sztucznych opakowaniami z innych surowców oraz produkcja opakowań, które będą mniejsze, lżejsze i cieńsze.